ОБРАЗОВАТЕЛНИ СТРАТЕГИИ И СЪВЕТИ

Щурец:  Взех си диплома, успехът в живота ми е в кърпа вързан, трябва само да чакам предложенията за работа…Какво ли ще ми отива повече? Генерален директор, изпълнителен директор? Да сляза ли до нивото на заместник-директор?

Мравка: А какво пише в дипломата ти, Щурчо?

Щурец:  Още не знам, оставих за накрая средното образование и завърших първо университета, защото е по-трудно… Ти не ме ли съветваше да не избягвам трудностите?

Съвместимо ли е училището с образованието? Кое е по-стойностно -  правилното възпроизвеждане на информация или способността да разсъждаваш критично? Училището изглежда е в първата категория, и  никой не учи децата как да мислят самостоятелно.  
Ние се опитваме да обобщим слабите места на централизираната образователна система и да лансираме идея за изграждане на собствена образователна стратегия, като ви предложим няколко съвета в тази насока. 
Училището неусетно се превърна в държавна институция, която по-скоро помага на заетите родители да образоват децата си. А към образованието трябва да се подхожда с внимание, не просто като към даденост, оставена в ръцете на учителите. За да може дипломата да ни осигури работно място, добре е да наложим собствена посока в процеса на своето интелектуално и професионално развитие, както и собствени критерии, с които да проверяваме дали сме на прав път. Бонус: замислял ли си се как би могла да изглежда структурата на цялостното образование на децата?

Добави коментар чрез Facebook