Тест : „Харесвате ли работата си?“

На работното си място прекарваме значителна част от живота си. И ако не сме удовлетворени в професионално отношение, ще е трудно да се радваме на пълноценен живот.  Повечето хора – над 2/3 – не се чувстват „на мястото си на работното място“. Проверете дали вие сте на „мястото си“, като отговорите на въпросите от нашия тест. Сумирайте отговорите „да“ и вижте  резултата си в края на теста.

 

  1. Понеделник сутрин е. Вместо да сте депресиран от предстоящата работна седмица, вие с желание отивате на работа. И това е обичайно състояние, а не изключение от правилото.
  2. На работното си място не броите минутите с постоянството на войник на пост и не ви се случва често да се пръв на входната врата или асансьора в 17.30 ч.  Времето ви минава неусетно, а и сте склонен да останете и по-дълго при необходимост.
  3. Кафе-пауза с колегите… Говорите си за обичайни неща, за планове за ваканцията, смеете се… Но не ви се случва често да се оплаквате от работата, работното място, шефа.
  4. Клюките на работното ви място не се толерират. Въпреки, че често са част от работното ежедневие, шефът ви не одобрява подобна практика, не „надава ухо“  и в никаква степен не съобразява действията си с информация, получена по този начин.
  5. Усещате, че сте важна част от екипа, а не просто робот, който трябва да изпълни определените за деня задачи. Знаете, че вашите умения, знания, талант са ценени и са необходими за компанията/институцията.  
  6. Не се отегчавате на работното място. Интересно ви е, а и винаги има какво да научите…. Което и правите с желание.
  7. Можете да разчитате на помощ от колегите, а и вие с готовност я предоставяте.
  8. Не се страхувате да кажете мнението си по служебни въпроси както на колегите, така и на шефовете. Сигурен сте, че аргументите ви ще бъдат чути и не ви заплашват неприятни последици като отрязване на бонус, пропускане при повишение или уволнение.
  9. Има система за обучение и квалификация на служителите, както и ясни правила за придвижване в служебната йерархия.
  10. Екипът е сравнително постоянен. Няма „постоянен оборот“ от постъпващи и напускащи колеги.
  11. Промените и новите идеи не идват изневиделица. Комуникацията между  членовете на екипа  наистина работи. И то не на принципа „колежката Пепи ми каза“.  Има изградена система, която е ефективно използвана за информиране на служителите по важни за компанията/институцията въпроси.
  12. Събрали сте се с роднини,  хапвате, пийвате и както често се случва говорите за работата си.  Правите го с ентусиазъм, а не се оплаквате.

 

Резултати :

8-12 отговора „Да“ : Работата ви носи удовлетворение и сте като цяло сте доволен от работното си място.

4-7 отговора „Да“:  Въпреки някои положителни аспекти, не се чувствате пълноценен на работното си място.

1-3 отговора „Да“: Крайно време е да предприемете някакви действия, за да си намерите нова работа. 

Прочети по-нататък

Добави коментар чрез Facebook